BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Ahad, 6 Disember 2009

HUHUUU DAH KAWIN

Hari ni sepupu dua kali aku kawin..bahgia aku tengok.. dia baik tol..susah jumpa tau orang mau kawin ngan lelaki kurang upaya. Seppuaku tu cantik tolii..fuhh..manis je muke dia..tapi cian aku tgok suami dia.tempang..emm aku doakan bahgia sampai bila-bila pon

alhamdulillahh....best aku tgok dia ari ni..aku dapat gak tgok adat bangsa Bajau kawin akhirnya..huhuuu best tau...korang nak tau x..

Klu sebelah lelaki,kite kena sediakan kuih Penyaram (tapi aku pangil kuih jawa or panyam) ish tapi klu tak tahu gak kn kuih tu macm bentuk bunga warna coklat n berminyak je tgok kuih tu...tapi sedappp....kuih tu kena sediakan 300 biji tau..huhuuu..sian sebelah lelaki..

ohh ya..kalu ikut adat sini kan malam pulak ada pesta gak la..bestt..ada tari menari tapi bukan tarian biasa la..Bajau ada tarian khas MENGALAI(nama tarian)..kalu menari je duit dapat la..pengantin wajib menari tarian tu tauu..tapi aku...x pandai langsung tarian tu hihiiii..

ok lah kat ni lu aku cita nanti ada cita len aku cita lagi ya...huhuuuu...

0 kata-kata hikmah: